Danske brands savnet på Expo

70 millioner besøgende på Expoen som helhed og langt over fem millioner unikke besøgende alene på den danske pavillon. Den Lille Havfrue har gjort det igen -fascineret og begejstret, sat Danmark på verdenskortet og denne gang endda lokket millioner af kinesere indendørs i den danske pavillon i Shanghai. … Copenhagen Fur sælger 70-80 procent af de skind, der bliver fremstillet i Danmark, til Kina, og står alene for omkring en tredjedel af den danske eksport til landet. … Også den internationale brandingekspert Martin Roll, der globalt rådgiver virksomheder om branding, advarer mod, at man bare tror, at man kan veksle de mange besøgende på Expoen til øget samhandel mellem Danmark og Kina: -Expoen kan blive et startskud til at skabe et større marked for danske produkter i Kina. … Bycykler har vist bæredygtig transport fra Danmark, mens Den Lille Havfrue har siddet i midten af pavillonen som symbol på Danmark.

Læs hele nyheden fra VisitDenmark – Presseklip