Fonden til Markedsføring af Danmark giver 11,075 millioner kroner til fire store sportsarrangementer i Danmark, der skal være med til at reklamere for Danmark. … At sportsevents er vigtige i den globale markedsføringsstrategi, som Danmark har formuleret«, siger Lars Lundov, der er direktør i den selvejende institution Sport Event Danmark, hvis formål er at tiltrække store sportsbegivenheder til Danmark. »Og det komplementerer også meget godt alt det, vi arbejder med i forvejen i Sport Event Danmark – nemlig at vise, at afholdelsen af internationale sportsevents er med til at sætte Danmark på verdenskortet. … Ud over U21 EM i fodbold og VM i landevejscykling er Danmark vært for bl. a. VM i BMX, VM i curling for kvinder, VM i landevejscykling for handikappede, et VM i sejlsport samt diverse World Cupper. [email protected] Fakta: OM M-FONDENFonden til Markedsføring af Danmark blev oprettet ved lov i 2007.
Læs hele nyheden fra VisitDenmark – Presseklip