Når publikum i øjeblikket vælter ind til Abba-musicalen »Mamma Mia« i Tivolis Koncertsal, er det ikke bare de svenske bagmænd, der gnider sig i hænderne. … Initiativet er Tivolis eget forsøg på at tiltrække flere turister til København i en tid, hvor forringede konkurrencevilkår har sendt turisterne ud af Danmark. … Netop derfor arbejder Lars Liebst konstant på tiltag, som kan være med til at øge indtjeningen, men i en situation, hvor forringede konkurrencevilkår alene har kostet Tivoli mellem 300.000 og 350.000 besøgende turister hvert år, har han brug for politikernes hjælp. … Vi skal tilbage til det niveau, men jeg tror, at vi skal betragte det her som et par år eller tre, hvor vi må komme med nogle resultater, der ligger på et niveau omkring de 20 mio. kr. Derefter vil vi forhåbentlig se, at folks krisefrygt er ved at være overstået, og at vi får nogle ændrede rammevilkår for turisterhvervet i Danmark.
Læs hele nyheden fra VisitDenmark – Presseklip