RANDERS: De familier, som havde valgt at bruge søndag formiddag på et besøg i Randers Regnskov, fik en ekstra bonus. … Penge godt givet udHun har ikke det præcise beløb, som tv-holdets besøg i Randers har kostet Visit Randers, men sammenlagt har turistkontoret brugt mellem 50.000 og 75.000 kroner på markedsføring af Kronjylland i Rusland i 2011. … Det er uvurderlig reklame,« siger Anne-Mette Knattrup, som videre peger på, at tv-holdet på dets besøg i Danmark også skal lave indslag om danske erhvervssucceser, blandt andet Spinning Jewel i Hinnerup og Rambøll. … Vores strategi er først at blive eksponeret på tv -hvilket jo sker nu -og derefter sætte ind med massiv markedsføring, blandt andet gennem samarbejde med russiske rejsebureauer,« lyder det fra turistchefen, hvis ord Frank Olsen fra TII supplerer: »Der er lavet undersøgelse, der viser, at hver russiske turist lægger 1800 kroner om dagen, når de er i Danmark.
Læs hele nyheden fra VisitDenmark – Presseklip