Johan Galster, udviklingsdirektør og partner i 2+ 1 Idébureau REGERINGEN er på trapperne med sin ‘ Ghettoplan 2010’. … VOLLSMOSE er som de fleste udsatte boligområder i Danmark ikke et produkt af kyniske og entreprenante bolighajer. … En indsats for at brande Vollsmose blev med projektet ‘ Re-branding af udsatte boligområder’ igangsat med fokus på at bygge Vollsmoses image op frem for at rive ned. … Vi har ikke ghettoer i ordets oprindelige betydning i Danmark. Men vi har i den seneste tid forstærket en kollektiv fortælling om, at vi i Danmark har ghettoer, hvor nedslidte bygninger, slum, forfald, indvandrerbander, kriminalitet og trøstesløsheden hærger. … Vollsmose har alle potentialer for at tiltrække den stadig stigende gruppe af turister og besøgende, der er på udkig efter andre oplevelser end de klassiske fynske turistmål. På linje med Christiania, der som et alternativt boligområde i København er Danmarks tredjestærkeste turistattraktion og samfundsøkonomisk et overskudsgivende brand. … JOHAN GALSTER Læs mere om Vollsmose og kampagnen ‘ Visit Vollsmose’ på www.vollsmose.dk, eller læs om projektet ‘ Re-branding af udsatte boligområder’ på www. byfornyelsesdatabasen. dk.
Læs hele nyheden fra VisitDenmark – Presseklip